Islamic Widget

Tuesday, September 15, 2009

Program Ihya` Ramadhan


Program Ihya Ramadhan bagi sekolah kebangsaan felda mata air (SKFMA) berjaya di laksanakan oleh Panitia Pendidikan Islam dan Panitia Bahasa Arab (j-QAF) 2009.


Diantara Program yang dilaksanakan ialah "Program Bertadarrus Al-Quran" , "Program Penulisan Khat" dan "Program lakaran kolaj".


Aktiviti ini berjaya menarik minat murid samada mereka yang berada ditahap 1 atau 2 di sekolah ini . Selain pelaksanaan aktiviti ini , matlamat program bagi meningkatkan kepentingan membaca kitab suci al-quran diterapkan kepada mereka.


Diantara lain lagi , penerapan kefahaman mengenai seni warisan penulisan khat juga diberi pendedahan supaya generasi sekarang tidak lupa khazanah islam yang telah di tinggalkan sejak berabad-abad dahulu.


Bagi melahirkan didikan minda kelas pertama , pengisian rohani adalah amat penting untuk didedahkan kepada murid sekolah selain bidang akademik yang sememangnya telah sedia di gembeling bagi menghadapi peperiksaan seperti UPSR dan sebagainya.


Akhir kata , bagi kami Penganjur program ini , amat berharap agar usaha-usaha kami untuk mendidik anak bangsa yang celik tentang tauhid sentiasa di beri keberkatan oleh Allah subhanahu wataala lebih-lebih lagi pada 10 mala terakhir di bulan Ramadhan 1430 ini.


Wallahualam.

No comments:

Post a Comment